- USEDVANLIG GODT SAMMENSATT

Vi fortsetter vår runde med ildsjeler rundt om kring. Denne gang er det FK Sula og Pølsefesten som har tatt seg tid til å svare på våre spørsmål.

Vi starter med FK Sulas spillende manager, Jostein Håland.

1) Hvem tror du vinner cupen?
FK Giske, vel og merke dersom de vinner gruppa si. Ellers ryker de mot FK Sula allerede i kvarten, hvis jeg har forstått cupoppsettet riktig. Onkel Skrue også en opplagt og selvskreven kandidat - men de ryker vel mot vinneren av kvartfinale 4 i semifinalen - og det blir FK Sula, etter slik jeg tolker oppsettet. Er også veldig usikker på målvakten til FK Giske, han linjemannen, som jeg holder for å være lagets prügelknabe.

2) Hvem tror du blir overraskelseslaget?
Why always us, tror jeg kan overraske. De ser bra ut på papiret med Sundnes som spiss. De har imidlertid havnet i en ganske tøff gruppe, og må slå ut FK Giske eller Kulespillet for å komme seg videre.

3) Hvordan tror du ditt eget lag gjør det?
Det kan gå ganske bra. Laget er usedvanlig godt sammensatt, med spillere fra de tre idrettslaga på Sula. Det er ekstremfysikk, ekstremskuddfot og rasende fart bakover på banen i Viglundur, kreativitet, magi og stort tempo i Sørheller og Sagdahl, arbeidskraft og teknikk i Veddeng, og målskytteregenskaper i Mini/Valsson, samt grisespill dersom det er nødvendig i meg. Det er i tillegg en god kombo av høyrebeinte/venstrebeinte spillere. Sammen blir dette FK Sula.

4) Hvem tror du blir toppscorer?
Eirik Hjelvik - jeg er imponert av venstreslegga hans, som jeg med selvsyn har sett skremme vannet av bedriftsfotballkeepere i år. Men, dersom Hjelvik spiller "bake", blir det en annen, en ren spiss. Da setter jeg pengene på Kjevik eller Mini.
5) Hva synes du om vennecup-konseptet?
Det er veldig artig, og godt kommet på. Hjelvik og resten av gutta i Skodje bør få honnør for dette påfunnet.

6) Noe du ellers vil si?
Jeg synes Pølsefesten har en tendens til å komme i en av gruppene som ikke er blant de tøffeste...

Dermed går vi videre til Pølsefesten, der Vegard Nesset Hjelvik har svart på våre spørsmål:

1) Hvem tror du vinner cupen?
FK Giske og Onkel Skrue blir tøffe, avhengig av hvem de får med seg.

2) Hvem tror du blir overraskelseslaget?
Fiasco har lave forventninger, men kan fort avansere fra gruppespillet.

3) Hvordan tror du ditt eget lag gjør det?
Semifinale bør være et realistisk mål, med to strake tredjeplasser.

4) Hvem tror du blir toppscorer?
Kjevik

5) Hva synes du om vennecup-konseptet?
Bra. Moro at det engasjerer så mange! Nivået begynner å bli imponerende høyt.

6) Noe du ellers vil si?
Lykke til.

Vi retter en stor takk til Jostein Håland og Vegard Nesset Hjelvik for å ha tatt seg tid til å svare på våre spørsmål, og ønsker lagene lykke til lørdag.

1 kommentar:

  1. Hjelvik har scoret 4 på 2 cupa, så dårlig toppscorer tips

    SvarSlett