- FIRE LAG KAN VINNE LØRDAG

Vennecup.com lodder igjen stemningen ute blant deltakerne. Denne gang har vi fått Ålesund Thugs og FK Sula til å svare på en del spørsmål. Begge har svart utfyllende.



Vi lar Ålesund Thugs-representant Marius Rogne få ordet til å begynne med:


1) Hvem tror du vinner cupen?
Onkel Skrue ser ut som eit meget farleg lag, og er som vanleg ein av dei store favorittane. Vil trur dei stikk av med sigeren.


2) Hvem tror du blir overraskelseslaget?
Ålesund Thugs! Overraska saman med Budagjengen sist, i forhald til NordicBet sin odds. Denne gongen er begge laga i svært tøffe grupper, men skal ikkje sjå bort i frå at ÅT snik seg vidare.

3) Hvordan tror du ditt eget lag gjør det?
Vi blir overraskinga på vennecupen, utan tvil! :)

4) Hvem tror du blir toppscorer?
Ingen blir vel overraska av å lese namnet Kenneth Kjevik som øvstemann på toppscorerlista, men for å ikkje vere traus, så spår eg ein stor laurdag for Eirik #TL15 Høivik, PASS PÅ!

5) Hva mener du er årsaken til at Onkel Skrue går mot sammenlagtseieren?
Stiller alltid sterkt, og laget blir betre og betre for kvar gong. Har solide "futsalar", som er unge og dyktige spelarar, og har spelarar som kan gjere det lille ekstra. 

6) Har du forslag til forbedringer av vennecup-konseptet til neste sesong?
Må seiast at det er eit kjempearrangement! vennecup-konseptet har hatt ein ekstrem utvikling i positiv retning. Endringane har kommen naturleg for kvar gong, og vil då tru at ei forbetring vil komme naturleg, utan nødvendig tipsing. Bra jobba!




Vi går over til FK Sula, der (delvis) spillende manager Jostein Håland har ordet:



1) Hvem tror du vinner cupen?
Jeg synes dette er den mest åpne cupen hittil. Det er flere lag som kan vinne, og ingen soleklar favoritt. Slik jeg ser det kan Flipperdicks, Onkel Skrue, FK Giske eller FK Sula vinne dette - andre enn disse tror jeg ikke har muligheten. Onkel Skrue er vel litt svekket i og med at meget gode Melingen er indisponert, mens Giske er styrket med Kenneth Kjevik tilbake på parketten igjen. Flipperdicks har lumske planer og stiller sterkt - jeg tror også at de har planer om et par turneringstaktiske grep i gruppespillet...FK Sulas sjanser svarer jeg på lenger nede. 




 2) Hvem tror du blir overraskelseslaget?
Jeg synes Underdogs ser spennende ut, det er vel fraksjonene av det originale Team APA som var med før jul.  Med Gjerde, Sørnes og Monsen blant annet er jo dette et solid mannskap.  Men de må komme seg videre fra gruppa - etter det er alt mulig. Ellers tror jeg våre gode naboer fra Red Army Mauseidvåg  vil overraske negativt - jeg tror laget mangler kynismen og tempoet som skal til, i tillegg til at de etter sigende skal spille i drakter av dopapir...  




 3) Hvordan tror du ditt eget lag gjør det?
Kun små marginer hindret finaleplass sist - hadde vi laget det første målet mot Skrue i semifinalen sist, tror jeg vi hadde vunnet hele turneringa. Nå mener jeg faktisk å huske at vi gjorde nettopp det også, men målet ble uforståelig annulert siden keeperen til Skrue måtte knyte skoa, eller noe...jaja. Vi stiller sterkere enn vi gjorde sist - jeg er mer over i managerrollen og inn på banen for meg kommer Kent Robert Sørheller fra MSIL som ville styrket alle lag i vennecupen - rett og slett en klassespiller både defensivt og offensivt. Kombinert med ekstremfysikken, farta, pasningsfoten og vinnerviljen til Viglundur, som nå er i form og skadefri, det var han ikke sist etter en islandsk juleferie, er vi kanonsterke defensivt og kan kontre med presisjon og trøkk. Mats Nordstrand med sine drøye 100 kilo muskler er jo også med denne gangen - så bakover på banen har vi rett og slett en dødsskvadron ingen vil like å møte - det vil gjøre vondt å møte FK Sula. Spe på med kreativiteten til Glenn Sagdahl, løpskrafta til Erik Veddeng og målrotteegenskapene til Valsson/Havnegjerde, har jeg troa på at vi vil levere en ny god turnering. 
I forrige turnering var vi mestscorende lag. Om vi kan vinne? Ja, det kan vi. Men da må marginene være med oss, slik alle vinnerlag er avhengige av. Men også vi er dønn avhengige av å komme oss videre fra gruppespillet - det tror jeg vi kan klare og da vil trekninga og marginene avgjøre skjebnen videre. 


 4) Hvem tror du blir toppscorer?
Det blir Mini - aka Andreas Havnegjerde, jeg garderer imidlertid med Kenneth Kjevik fra Giske. 


 5) Hva mener du er årsaken til at Onkel Skrue går mot sammenlagtseieren?
Det er sammensatt. Men de har flere av de beste enkeltspillerne ( Rud, Melingen), de er godt sammenspilte og kjenner hverandre bra, og de har hatt nødvendige marginer på sin side i avgjørende øyeblikk. Sammen blir det et vinnerlag. 


 6) Har du forslag til forbedringer av vennecup-konseptet til neste sesong?
Nei, egentlig ikke. Det fungerer meget bra, synes jeg. Men det hadde vært spennende med en todagersturnering med sluttspill søndag. Kanskje den siste turneringa per vennecupsesong kunne vært arrangert slik? Da kunne de 8 beste laga etter lørdagen blitt delt inn i to nye grupper og spilt enkel serie der vinnerne møtttes til selve finalen. 


Ellers vil jeg nok en gang gi honnør til dere i Skodje for at dere har iverksatt dette konseptet. Og vi gleder oss til å være med. 


Vi retter en stor takk til både Marius og Jostein for å ha tatt seg tid til så utfyllende svar. Vi ønsker begge lag lykke til førstkommende lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar